8 Ağustos 2016 Pazartesi

Mario Puzo - Baba


Selamlar!

Hem kitabı hem de film uyarlamasıyla yere göğe sığdırılamayan ve övgüleri toplayan meşhur kitabı nihayet bitirmiş bulunuyorum. Hazır bilgilerim ve hissettiklerim tazeyken de Baba hakkındaki yorumlarımı sizinle paylaşmak istiyorum.

Kitap, İtalyan mafya babası Don Corleone'nin ailesini, diğer Sicilyalı "aileler" ile olan ilişkilerini tüm çıplaklığıyla anlatılıyor. Bizim gibi sıradan insanların aklının almayacağı suç ve ceza yöntemleri, haksız yoldan para kazanma yolları, geleneksellemiş ve insanlıktan çıkmış bir grupta kendi çıkarı için her şeyi yapabilecek insanları ile Baba, tam manasıyla "uç" bir kesimin yaşantısını okuyucuyla buluşturuyor. 

Kitabı okurken ailesine olan düşkünlüğü, vefakarlığı ve iyi niyeti yüzünden Don Corleone'ye hayran oluveriyorsunuz. Sonra soğukkanlı bir davranışı, kadınlara olan bakışı nedeniyle bir anda soğuyup hayret edebiliyorsunuz. Yani Baba ve ailesini bir yandan sevip bir yandan da nefret ediyorsunuz. En azından kitabı okurken ben böyle hissettim. 

Ama ne olursa olsun bu kitap, verdiği hayat dersleriyle ve muazzam kurgusuyla oldukça etkileyici. Mario Puzo'nun etkin ve akıcı bir üsluba sahip olduğu tartışılamaz. 

Ölmeden Önce Okunması Gereken 1001 kitap listesinde de yer alan kitabı, farklı bakış açılarını görmeniz için mutlaka okumanızı tavsiye ediyorum.

Şimdiden keyifli okumalar!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!