9 Ağustos 2016 Salı

Okunmayı Bekleyen Kitaplar



Selam!

Ölmeden Önce Okunması Gereken 1001 Kitap listesine daldığımdan beri elimde olan ve okuyamadığım kitapların sayısı da biraz arttı. Neyse ki Drina Köprüsü ve Boncuk Oyunu'ndan sonra bu listeye biraz ara verip elimdeki kitapları okumaya başlayacağım. Hedefim 1001 kitap listesine dönmeden elimdeki kitapların en az yarısını okumak. Bakalım neler olacak?

Öncelikle hangisini okuyacağıma, nasıl bir yol izleyeceğime hala karar veremedim. Ama hem size gösterirken kolaylık olsun hem de elimde neler varmış daha iyi görmek için kitapları belli özelliklerine göre sınıflandırdım. Çocuk kitaplarından başlayalım!


-Pinokyo

-80 Günde Dünya Gezisi

-Çarli'nin Büyük Cam Asansörü

-Dünya Şampiyonu Danny

Çocuk kitaplarına olan aşkımı artık biliyorsunuz. Okunmayı bekleyen çocuk kitaplarım arasında daha önce okuduğum 3 kitap var. Onları kütüphaneme dahil etmek ve yeniden okumak çok keyifli olacak. Roald Dahl'ın bu iki kitabını ise henüz okumadım ve çok merak ediyorum.


-Halk Hikayelerinde Doğum Motifi

-Günlerin Getirdiği - Sözden Söze

-Evrensel Doğa Tarihi ve Gökler Kuramı

-Psikanaliz ve Uygulama

Okunmayı bekleyen; deneme, sanat, psikoloji ve felsefe kitaplarım da var. Kütüphanemde bu tarz kitapların olması benim için çok önemli. Genel olarak edebi kitaplar okusam da edebiyat dışında, bana faydası olan ve ufkumu açan "iyi" kitaplar okumayı çok seviyorum. Acaba hangisinden başlasam? :)


-İstanbul'un Kuytu Köşeleri

-İstanbul Gizemleri

Yaşadığım şehri anlatan kitapları görünce dayanamıyorum. Özellikle sahaftan öyle ucuza bulabiliyorum ki hiç kaçırmıyorum. Okudukça şehrimi daha iyi tanımak, gidecek yeni yerler keşfetmek harika oluyor. Aydın Boysan'ın kitabını ilk okuyacaklarım arasına koyabilirim. :)


-Büyüyen Eller

-Merhume

-Gündökümü II

Gelelim çok güzellere. Üç kitabı farklı zamanlarda aldım ama çok sevdiğim üç yazar ile karşınızdayım. Sait Faik ve Tomris Uyar en sevdiğim öykü yazarları arasında. Murat Uyurkulak ise günümüz edebiyatının en iyi yazarlarından biri bana kalırsa. Keşke daha çok kitap yazsa. Gündökümü'nin de ilkini bulamadım ikincisini buldum. Olmadı alana kadar beklemeyip e-kitap okuyacağım. Bakalım bakalım.


-Ermeni Av Hikayeleri

-Virginia Woolf - Bütün Öyküleri

-Jack Kerouac - Allen Ginsberg Mektuplar

Öykülerden laf açılmışken şu güzelleri de göstereyim. Virginia Woolf'un tüm öyküleri beni epey meraklandırıyor ama sanki okumak için biraz daha zamanı var. Ermeni Av Hikayeleri'ni ise ilk sıralara alabilirim. Allen ve Jack'in mektuplarını bir Beat ayı yapıp mı okusam bir an evvel mi okusam bilemiyorum. Hayat çok zor çocuklar.



-Binbir Gece Masalları

-Masal Irmaklarının Okyanusu

Binbir Gece Masallarını bitirmeme az kaldı. Bu güzeli de okuyup kalan kitaplarını da satın alırsam çok mutlu olacağım. Masal Irmaklarının Okyanusu'nu ise şu ayı atlatıp evime yerleşip rahat rahat, tadını çıkara çıkara okumak istiyorum. Hem kocaman hem de böylesine masalsı bir öyküyü (umarım beklediğim gibi çıkar) araya sıkıştıramam.


-Kendileriyle Savaşanlar

-Yıldızın Parladığı Anlar

-Parfümün Dansı

-Eroin

-Özgürlük

-Rastlanstısal

-Kent ve Tuz

-Katboluş

Vee son kitaplar! Hepsi dünya edebiyatından, farklı dönemlere, konulara ve türlere aitler. Zweigleri bir Zweig ayı/ayları yapmak için almıştım, olmadı. Farklı zamanlarda okuyacağım. Geriye kalanlar Eroin hariç (onu niye aldım bilmiyorum, sevgili alalım demişti sanırım. Bir yerden methini duymuş olabilir ama benim hiçbir fikrim yok. Kapağı da bestseller gibi bir tuhaf.) okumayı uzun zamandır istediğim kitaplardan oluşuyor. 

Tüm kitapları tez zamanda okuyup, bir sürü şey öğrenip, yepyeni kitaplara yelken açmak istiyorum!

Şimdilik benden bu kadar!

Not: Okuyarak güzelleşelim!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!