15 Ağustos 2015 Cumartesi

Matilda'nın Okuduğu ve Mutlaka Okunması Gereken Kitaplar


Geçen günlerde, minicik boyuna bakmadan küçücük kitapları kısa sürede silip süpüren, kitap kurdu, sevimli ve iyi kalpli bir kızla tanıştım. Roald Dahl'ın kıvrak kalemi sayesinde tanıştığım bu küçük kız yani Matilda'nın zekası, okuma aşkı ve yaşından beklenmeyecek kadar olgun tavırları sayesinde bir anda beni kendine hayran bıraktı.


Kişiliği bir yana okuduğu ve çok sevdiği kitapları da bir köşeye not ettim. İçlerinde okuduklarım elbette ki var ama okumadıklarımı bir an evvel satın alıp okumak istiyorum. İlginizi çekeceğini düşündüğüm için kitapta yer alan ve kütüphane görevlisi Bayan Phelps'in Matilda için hazırladığı kısa kitap listesini sizinle paylaşmak istiyorum.

Matilda'nın Kitaplığındaki Kitaplar

Charles Dickens - Nicholas Nickleby

Charles Dickens - Oliver Twist

Charlotte Bronte - Jane Eyre

Jane Austen - Aşk ve Gurur

Thomas Hardy - Tess

Mary Webb - Kayıplara Karışmış

Rudyard Kipling - Kim

H. G. Wells - Görünmez Adam

Ernest Hemingway - İhtiyar Adam ve Deniz

William Faulkner - Ses ve Öfke

John Steinback - Gazap Üzümleri

J. B. Priestly - İyi Dostlar

Graham Greene - Brighton Rock

George Orwell - Hayvan Çiftliği

John Steinback - Al Midilli







Umarım bu liste, kitap listene küçük bir katkıda bulunur.

Sevgiler!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!