21 Şubat 2016 Pazar

Ferit Edgü - Leş (Toplu Öyküler)


Merhaba!

Uzun bir süredir kitap incelemesi içeriği paylaşmadığımı fark ettim. Zamansızlık ve azıcık da tembellik işin içine girince blogu da ihmal ediyorum. Ancak elimde çok değerli bir öykü kitabı olunca, üstelik bu öykü kitabı canım Ferit Edgü'nün basılmış tüm öykü kitaplarından oluşuyorsa tembellik etmenin hiç de doğru olmayacağını düşündüm. Bu içerikte sizlere Ferit Edgü'nün Leş isimli toplu öyküler kitabını anlatacağım. Baştan söyleyeyim, çok adil, çok tarafsız olamayacağım. :)


Tarafsız olamamamın sebebi Hakkari'de Bir Mevsim ile başlayan Ferit Edgü hayranlığım. Leş'e kadar başka bir kitabını okumadığım halde bu kitabın üzerimde öyle baskın bir etkisi oldu ki yazara büyük bir sempati duyuyorum. 

"50 Kuşağı" adı verilen ve 50'li yılların başında Türk öykücülüğüne yepyeni formlar getirmeye heveslenmiş yazarlar arasında yer alan Edgü'nün değişimini ve öykülerinin seyrini izlemek için çok uygun bir kitap Leş. 1953-2002 yılları arasında yazılmış ve yayınlanmış öykü kitapları, yazarın isteğine göre yeniden eskiye doğru kronolojik olarak sıralanmış. Ben eskiye döndükçe daha çok sevdim öyküleri. Favori öykülerim Çığlık kitabındakiler oldu. Doğu Öyküleri de bir o kadar etkiledi.

Kitapta dikkatimi çeken bir diğer şey de kısa öykülerdi. Kısacık ama çok şey anlatan bu öyküler, Edgü'nün eskiden yeniye farklı anlatım şekilleri denemesinin bir sonucuydu sanırım. 



Özetle; kendinize bir öykü ziyafeti çekmek istiyorsanız Leş'i mutlaka okuyun!

Leş'te Yer Alan Öykü Kitapları
Do Sesi
İşte Deniz, Maria
Doğu Öyküleri
Çığlık
Bir Gemide
Av
Devam
Bozgun
Kaçkınlar

Kitaptan Alıntılar

"Güç olan ölüm değil.“ dedi. "Ölüme yaklaşırken anlamak. Düşün, bir kör olarak yaşıyorum ve gözlerim ölmeden açılıyor. Korkunç bir şey bu."

"Sözcükleri bilmek, güçlerine inanmak ve onları yerli yerinde kullanmak gerek."

"Her zaman aramak gerek. Her zaman. Bulduğunda bile. 

Yeniden aramaya koyulmak gerek. Başka nasıl yol alınabilir?"

"Her ölüm bir hiç uğrunadır. Bana sorarsan."

"Doğu'da herkes görevini yapmakla yükümlüdür. Soru sormadan. Bakıp görmeden. Özellikle sormadan ve görmeden".













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!