12 Ağustos 2016 Cuma

Kitap Okurken Ne Dinliyorum?


Selam!

Her ne kadar kitap okurken sessiz bir ortam arasam da kimi zaman çevreden iyice soyutlanmak kimi zaman da kitabın kendi içindeki ezgiyi ve ahengi daha iyi hissedebilmek için müzik dinleyerek okumayı tercih ediyorum. Bu müzikler genelde kitaba odaklanmamı engelleyemeyecek, sakin ve rahatlatıcı parçalar oluyor. 

Bakalım kitap okurken ne dinliyorum?

Klasik Müziğin Dinginliği Adına!

Odaklanmak ve huzura ermek için en etkili müzik türü bana göre klasik müzik. Harika bir kulağım yok, tüm klasik müzik sanatçılarını ve eserlerini bildiğimi de iddia etmiyorum ama bildiklerim, sürekli dinlediklerim ve ara ara yeniden keşfettiklerim bana yetiyor. İşte onlardan bazıları:









Şu şekilde "en iyiler" çalma listeleri de çok güzelli oluyor. Okuma boyunca mis gibi dinleniyor:



Nostalji Rüzgarları

Eski şarkıların tınısı ve duygusu çok farklı. Özellikle eski zamanları anlatan kitapları okurken bu tip şarkıları dinlemek çok zevkli olabiliyor. Bazen kitapta geçen bir şarkıyı dinliyorum okurken. Sanki o anı yaşıyormuşum hissi veriyor. Çok güzelli oluyor. 







Tüm bunların dışında Spotify ya da Youtube'da oluşturulan listeleri de takip ediyorum. Okurken, çalışırken, uyurken dinleyebileceğiniz pek çok dingin ve sakin şarkıya bu listelerden ulaşabilirsiniz. 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!