23 Ağustos 2016 Salı

En Sevdiğim 5 Öykü Kitabı



Selam!

Öncelikle söylemem gerekiyor ki bu içeriği yazarken çok ama çok zorlanacağım. Çok fazla öykü okuyorum, sevdiğim öykü yazarları arasında dahi kimi zaman ayrım yapamıyorum, bir de ne akla hizmetse "en sevdiklerim" listesi yapmaya kalkışıyorum.

O yüzden lütfen; "Bunu nasıl eklemedin?" , "Bu kitabı sevmiyor musun?" deyip de bu kızı üzmeyin. Uzatsam çok uzayacaktı zira.

Her şey hala bu güzel kitaplarla ve öykü okumanın zevkiyle tanışmamış takipçilerim için! Kıymetimi bilin çocuklar!

1. Dokuz Öykü - J. D. Salinger

Salinger'ın öykülerine bu kadar hayran olmanın sebebi ne diye sorsanız "Çok durular." derim. Sade ama derin, klişe gibi gelse de çok özel hikayeler anlatıyor Salinger. Bir de tarifi mümkün olmayan bir yaşanmışlık hissi ve samimiyet var yazdıklarında. Çok seviyorum çocuklar.



2. Son Kuşlar - Sait Faik Abasıyanık

Sait Faik'in tüm öyküleri güzel ama Son Kuşlar'ın yeri bende ayrı. Deniz havası, balıkçılar, her yerde rastlayabileceğiniz insanlar, o içten ve dolambaçsız anlatım öyle iyi geliyor ki. Bir ara yeniden okuyup huzuru bulayım en iyisi.



3. Küskün Kahvenin Türküsü - Carson Mccullers

Bana içimdeki müziği keşfetmemi fısıldayan bir yazar Carson Mccullers. Gencecik yaşında yazdığı ince öyküler ve koca bir romanı var. Hepsine bayılıyorum!



4. Yaşamın Ucuna Yolculuk - Tezer Özlü

Senin peşinde kaç durak kaçırdım, kaç kez bu şehirden senin peşinde bambaşka şehirlere yolculuk yaptım bilmiyorum Tezer'im. Ama yazdıklarının içinde en çok bu kitabı, bu hikayeleri seviyorum. Seni en iyi bu öykülerde görüyorum.



5. Gül Mevsimidir - Füruzan

Nedense kendime çok yakın hissettiğim ve duyguları onun gibi başarılı bir şekilde anlatmak isteyip örnek aldığım bir kadın Füruzan. Gül Mevsimidir benim toplu bir öykü kitabında okuduğum uzun bir öyküsü. YKY şimdilerde tek başına basıyor bu güzeli. Alsanıza çocuklar.



Not: Bu kitaplardan bazılarını hatta tümünü farklı kitap önerileri içeriklerimde paylaşmış olabilirim. Bu içerikte amacım yeni kitap önerilerinde bulunmaktan ziyade en sevdiğim öykü kitaplarını paylaşmak. O yüzden çok takılmayın. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!