12 Haziran 2015 Cuma

Sanki Şiir Gibi: Sylvia Plath Çizimleri


Şiirleri, ilk ve son romanı "Sırça Fanus'u (The Bell Jar), hayatı ve ölümüyle Sylvia Plath kimilerine göre bir idol, kimilerine göre ise güçsüz ve aciz bir kadın. Bana göreyse yaşamış, yazmış ve yolunu çizmiş, sağlam bir kadın. İntiharının ardında yatan bunalımı, yok olma ve yok etme isteğini anlıyorum sanırım.

Şairin -ve tabii yazarın- geçtiğimiz kasım ve aralık ayları boyunca Londra Mayor Gallery'de sergilenen çizimleri, bana kalırsa tıpkı şiirleri ve yazdıkları gibi Plath'in kişiliğinden ve tarzından izler taşıyor. Siz ne dersiniz?

Not: Çizimlerin arasına Sylvia'nın güzel şiirlerinden bölümler sakladım. Okumayı ihmal etmeyin.

Sylvia Plath Çizimleri





Sylvia Plath Şiirleri'nden Aşk Mektubu

Ağaç ve taş ışıldadı, gölgesiz.
Parmak uzunluğum cam misali şeffaflaştı.
Mart sürgünü gibi tomurcuklanmaya başladım.
Bir kol ve bir bacak, ve kol, bir bacak.
Taştan buluta, derken yükseldim.
Şimdi andırırım bir çeşit tanrıyı
Yüzerek havanın arasından ruh-vardiyamda
Bir buz tabla misali temiz. Bir armağandır bu.






Bu yıl, zaten, büyük bir hediye istemem. 
Ne de olsa sadece kaza eseri hayattayım. 






Toplanır küçük kuşlar, toplanır

Zor bir doğuma getirdikleri armağanlarıyla.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!