8 Haziran 2015 Pazartesi

Geçmişe Dönüş: Cihangir Savoy Pastanesi


Kafe ve kahveciler furyasına inat hala pastane kültürünü yaşatan mekanları çok seviyorum. Beni çocukluğuma döndüren pasta ve tatlıları, Kurtuluş'taki komşularımızı ve mahalle sakinlerini anımsatan ziyaretçileriyle Savoy, eski günlerimi yad etmek için sık sık gideceğim bir yer olacak sanırım.

Cihangir'de pek çok kez önünden geçip de uğramadığım pastanenin leziz mi leziz tatlı seçeneklerinin yanı sıra zengin bir kahvaltı menüsü de var. Biz öğleden sonra gitmemize rağmen kahvaltı servisi devam ediyordu. Domates, peynir, zeytin kahvaltısı yerine hamur işli kahvaltıları daha çok sevdiğimizden tercihimizi dereotlu kiş ve simit tostundan yana kullandık. 



Ardından sıra benim çocukken en sevdiğim tatlılara geldi: Milföy ve ballı pasta!



Ballı pastanın tadı hoştu ama maalesef o yeniden duymak istediğim tadı vermedi bana. Yine de milföy pasta hep aynı milföy pasta! Yalnız bir daha ki sefere böğürtlenli yemem zira aşırı ekşiydi. Kremasının tadını alabilmek için ufak bir böğürtlen ayıklama işlemi yapmak zorunda kaldım.



Size tavsiyem giderseniz mutlaka milföy pastanın tadına bakın. Bir de benim unuttuğum şu meşhur gofretlerinden de satın alın. Müdavimleri olduğu konusunda sıkı bir duyum aldım.


Eğer tercihinizi farklı bir lezzetten yana kullanmak isterseniz pek fazla seçenek mevcut. Dondurma, muhallebi ve puding çeşitleri, tuzlu ve tatlı kuru pastalar, tartlar, çikolatalar ve envai çeşit pasta arasından seçiminizi yaparken oldukça zorlanabilirsiniz.

Gelelim fiyatlara... Savoy'da ortalama bir kafede yiyeceğiniz tatlı fiyatlarına çok yakın bir ücretlendirme var. Üstelik Cihangir ve çevresindeki pek çok mekana göre de daha ucuz diyebilirim. Meşhur ballı pasta ve milföy 7.50 TL. Tavuk göğsü, kazandibi, krem şokola, keşkül, sütlaç gibi sütlü tatlılar 7 TL. 

Eğer siz de benim gibi tatlı düşkünüyseniz ve kafelerden sıkılmışsanız Savoy'a gitmenizi kesinlikle tavsiye ederim. 

Aşağıya adresi bırakıyor olacağım. Şimdiden afiyet, bal şeker olsun! :)









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!