10 Kasım 2016 Perşembe

Kitap İncelemesi: Italo Calvino - Görünmez Kentler


Selam!

Geçtiğimiz gülerde; "Bir Kış Gecesi Eğer Bir Yolcu" ile tanıştığım, Tezer Özlü'den bolca dinlediğim Italo Calvino'nun Görünmez Kentler kitabını okudum, bitirdim. Kitap, roman, öykü ve deneme türlerinin üçünü de kapsayacak özelliklere sahip. Yazarın, düşündürmeye meyilli dili ve kalemi bu kitapta kendini iyice gösteriyor. 

Kitabı okumaya başladığımda önsözlerin ne kadar faydalı ve bilgilendirici olabileceğini bir kez daha gördüm. Yayınevi öyle başaralı, açık ve kitabı-yazarı gerçekten tanıtan bir önsöz hazırlamış ki okurken uzunluğuna, detaylara hiç takılmadım. Zira anlaşılması çok da kolay olmayan, yoruma açık bu tip kitaplarda bir kılavuz benim için her zaman çok önemli oluyor.

Calvino'nun Marco Polo ve Cengiz Han'ı bir araya getirdiği, Polo'nun zihnindeki kentleri bu büyük Han'ın zihniyle çarpıştırdığı Görünmez Kentler'de her şehir bir duyguyu, ruh halini anlatıyor. Yaptığımız hataları, düştüğümüz boşlukları hepsi birer suçmuş gibi gerçekte var olmayan kentlerin üzerine atıyor. Bize de düşünmek, tartmak, altını çizdiğimiz bölümleri tekrar tekrar okumak kalıyor.

Benim bu kitapta en sevdiğim, üzerine en çok düşündüğüm bölümleri burada bulabilirsiniz.

Çok geç kalmadan bu kitabı okuyun olur mu? Ben fırsatım olursa belki bir daha okur, bambaşka şeyler anlarım diye şimdiden hevesleniyorum.

Not: Görünmez Kentler ile Ölmeden Önce Okunması Gereken 1001 Kitap listeme de dönmüş oldum yine. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!