23 Kasım 2016 Çarşamba

Kitap İncelemesi: William Shakespeare - Yanlışlıklar Komedyası


Selam!

Bugün sizlerle aslında Kasım ayının başlarında okuyup bitirdiğim ancak fırsat bulup henüz yazabildiğim bir kitap incelemesi paylaşacağım. 

Shakespeare, benim ortaokul yıllarında tanıştığım bir yazar. O zamanlar edebiyat öğretmenimin; "Bu kitap sana biraz ağır gelebilir." demesine rağmen Hamlet'i okumuş ardından Romeo Juliet, Othello gibi oyunlar ile Shakespeare serüvenime devam etmiştim. Elbetteki yıllar sonra elime aldığımda bu kitaplar benim için daha çok şey ifade ediyordu ama iyi ki o yıllarda bir aşinalık edinmişim. Aksi halde şimdi, tiyatro oyunu okumak bu kadar keyif vermeyebilirdi bana. 

Yanlışıklar Komedyası'nı okuma listeme hızlıca almanın nedeni aslında Bakırköy Belediye Tiyatroları'nda sahnelenen oyunu izlemek istememdi. Geçen sene fırsat bulup gidemediğim oyuna bu sene gitme fırsatı yakaladım ve bileti satın alır almaz Yanlışlıklar Komedyası'nın da e-kitabını indiriverdim. Kitabı bir buçuk günde bitirip hemen ertesi gün de oyunu izledim. Bildiğiniz bir oyunu izlemenin keyfi bana kalırsa çok farklı oluyor.

Kitaba gelecek olursak... 📖

Koşturmalı, hareketli ve elbette ki eğlenceli bir oyun Yanlışlıklar Komedyası. Yıllar önce kaybolan ikiz kardeşlerden birinin, ikiz kardeşinin yaşadığı şehre, hatta semte ayak basmasıyla gelişen olayların anlatıldığı hikayede, karakterler de oldukça başarılı bir şekilde dağıtılmış. Her bir karakteri tanıma, anlama ve ana karakterlerle özleştirme fırsatı buluyorsunuz. 

Eğer tiyatro oyunlarına karşı bir ön yargınız varsa ya da Shakespeare okumaya çekiniyorsanız onun ilk eserleri arasında yer alan bu oyunu okuyabilirsiniz. 🎭

(Zaten amatör ruhla yazıldığı için diğer eserleri kadar gözünüzü korkutmuyor, daha yalın ve basit bir şekilde ilerliyor hikaye. 😉 )

William Shakespeare - Yanlışlıklar Komedyası Kitap Alıntıları

"Kendine dizgin taktıran eşekten başkası olamaz."

"Kafasının dikine giden özgürlüğü felaket kırbaçlar."

"Felakete uğramış bir zavallının ağladığını görünce, ona susmasını öğütleyip sabır dileriz. Ama aynı ağırlıkta bir acı bizim üstümüze çökse, onun kadar, belki de daha fazla, dizimizi döveriz."





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!