13 Ocak 2016 Çarşamba

Sergi: Bim Bam Bom Çarpınca Kalp - Sejla Kameric


Geçen hafta sonu, Beyoğlu Arter'e, Bosnalı sanatçı Sejla Kameric'in "Bim Bam Bom Çarpınca Kalp" adlı sergisini görmeye gittik. Video, heykel, yerleştirme ve fotoğraf gibi pek sanat eserinin bir arada görülebileceği serginin küratörlüğünü Başak Doğa Temür yapmış. 


Sanatçının kendi yaşadıklarından yola çıkarak hazırladığı eserler, sergi bülteninde de bahsedildiği üzere zor zamanlarda dahi inceliklerin varlığını kanıtlayan alt metinler içeriyor. Tüm bu incelikler, insanın direnme gücünün yüceliğini vurguluyor. 


Sergi salonunda gezdiğim her eserin beni tuhaf ve anlaşılması güç bir hüzne boğmasını ise nasıl açıklayacağımı bilmiyorum. Genellikle küçük detayların; bir elbisenin, eski bir televizyonun, güneş ışığının kırılarak binlerce parçaya bölünmesi geçmişe, belki de hiç yaşanmamış ama yine de bir yerlerden zihnime yerleşmiş hüzünlü anılara yolculuk yapmama neden oluyor. Böyle anlarda nedense daha çok yazmak, bir kağıt kalem bulup notlar almak istiyorum. Yeni karakterler ve hayatları hayal etmek birebir gerçeği yansıtan (fikir olarak) eserleri izlerken çok daha kolay olur sanırım.




 Size kendi çektiğim, beni çok etkileyen eserleri, naçizane düşüncelerimi ilettim ancak daha fazla bilgi almak için www.arter.org.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!