21 Ocak 2016 Perşembe

İnternetten Kitap Alışverişi Yapma Rehberi



Tumblr'da bana en çok sorulan soruları listelesem "Hangi sitelerden kitap alışverişi yapıyorsun?" sorusu ilk üçe mutlaka girer. Sorular artmaya başladıkça ben de bu konuda bir içerik yazıp internetten kitap almak adına bildiğim ne varsa sizinle paylaşmaya karar verdim. Bir parçacık da olsa işinize yarayacağını düşünüyorum. Adımları takip edin ve ardından kitapların elinize ulaşmasını bekleyin!

İnternetten Kitap Alma Rehberi

Hangi Kitapları Alacağını Belirle
Elinin altında yüzlerce kitap varken tabii ki kafan karışacak. Bunun için kitap listende almayı en çok istediğin ya da uzun zamandır ertelediğin kitaplara şans ver. Ben internetten kitap alışverişi yaparken genel olarak gittiğim sahaflara düşmeyecek, normal fiyatı ortalamaya göre daha pahalı ve indirimle çok daha makul bir fiyata inmiş kitapları tercih ediyorum. Tabii bu kitaplar kitap listemde mutlaka yer alan kitaplar oluyor. 
"Benim kitap listem yok ki!" , "Kitap listesi de ne?" diyorsan sen önce bir şu içeriği oku.

İndirim Zamanlarını Bekle

Eğer internetten kitap alışverişi yapmanın sebebi kitapçıya gidecek vaktinin olmamasıysa bu madde seni pek ilgilendirmeyecek. Ama biliyorum ki bu yazıyı okuyan kitap kurtlarının birçoğu, internetten alışverişi benim gibi daha uygun fiyata kitap almak için tercih ediyor. Bu nedenle bizi en çok ilgilendiren konu da indirim zamanları. Yılbaşı, yaz ve bahar indirimleri, kitap fuarı zamanı yapılan sanal fuarlar en büyük indirimlerin olduğu zaman dilimleri. Bu nedenle çok acil bir durum yoksa klasik internet indirim oranlarınla yetinme ve %30'dan %50'ye varan indirimleri bekle. Bu arada bazı sitelerin yaptığı "Günün Fırsatı" indirimlerini de takip edebilirsin. Setler, baba kitaplar kimi zaman günlük indirimlerle yarı fiyatına satılabiliyor. Örneğin; geçen günlerde Sherlock Holmes'un 4 kitaplık serisini, birkaç günlük fırsat sayesinde %50 indirimle alıp mutlandım. 

Karşılaştırma Yap

Gelelim hangi siteden kitap alışverişi yapacağına. Ben bu zamana kadar en çok kitap alışverişi yaptığım ve asla vazgeçmeyeceğim İdefix'i tek geçiyorum. İndirim oranları, gönderim süresi, paketlemesi konularında bu güne kadar hiç sorun yaşamadım. Ara sıra Sabitfikir'in eski sayılarını da yollayıp mutlu ediyorlar. Daha ne olsun? 


İdefix'in dışında D&R da kitap alışverişi yaptığım siteler arasında. Ancak D&R yolladığı kitapları mağazalardan temin ettiği için süreci biraz uzatabiliyor ve kitaplar azıcık deforme olarak elinize ulaşabiliyor. Yine de e-kitap alışverişinde güvenilir adresler arasında bana göre. 

Son olarak geçtiğimiz günlerde Enpara indirimiyle yüzümü güldüren babil.com'dan bahsetmek istiyorum. Babil.com sürekli alışveriş yaptığım bir site değil zira çok aman aman indirimleri, fırsatları olmuyor. Yine de teslimat aşamasında hiçbir sorun yaşamadığım için eklemek istedim. Ayrıca belki bir şeyler yakalarım diye ara ara kontrol ettiğim için de bahsetmesem olmazdı. 🙈

Saydığım siteler dışında kitapyurdu.com, okuoku.com gibi siteler de var ancak belki tasarımlarından belki de verdikleri enerjiden dolayı ben bu sitelere pek uğramıyorum. Ama deneyip benim söylediklerimle karşılaştırma yapıp fikir sahibi olabilirsiniz. 

Aaa bir de! Kitapları illa ki sadece kitap satan bir siteden alacaksınız diye bir şey yok. Sonuçta hepsiburada.com gibi dev e-ticaret siteleri de artık kitap satıyor. Ben oraları da ara ara kontrol edin derim. 

Bir de bir kitabı alırken belli başlı sitelerde de o kitabı aratmak gibi şüpheci bir yaklaşım içine girdiğimi de söylemek istiyorum. 50 liraya aldığım kitap bir diğer sitede anlık fırsatla 30 liraya inmişse sonradan görüp üzülmemem için bunu yapmam şart. Hoş bunu sadece kitap alışverişinde değil internetten yaptığım tüm alışverişlerimde yapıyorum. 

Küçük Notlar
Sadece normalde 6 lira olan bir kitap için internetten alışveriş yapma. Bu kitap inse inse 3 liraya inecek. Bu tip kitapları pahalı kitapların yanına sıkıştırabileceğin toplu alışverişlerinde almaya çalış. 

Toplu alışveriş demişken. Hem kargo ücretinden kurtulmak hem de diğer indirime kadar okuyacak kitap depolamak için büyük indirimlerde mümkün olduğunca kitap satın almaya bak. 

Bunları yaparken azıcık makul ol tabii. Bir de lütfen çok satanlardan, ucuz aşk romanlarından, bilimkurgu kılıfına bürünmüş saçma kitaplardan uzak dur olur mu? Aklına hiçbir şey gelmiyorsa benim kitap önerilerim var! İçlerinde hoşuna gidecek birkaç kitap bulacağına eminim!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!