22 Ekim 2017 Pazar

Ağustos - Eylül Aylarında Okuduğum Kitaplar - 2017

Selam! 👋

Okuduğum kitapları anlatan içerikler yazmak; sonrasında dönüp bakmam, neler okumuşum, o kitaplar hakkında neler düşünmüşüm görmem açısından çok faydalı oluyor. Ancak nedense ağustos ayında üşendim, "Zaten çok az kitap okudum, onları da diğer ayla birleştireyim." dedim. Bir de Yerdeniz Serisi'nin bende hissettirdiklerini toplu halde yazmak için tüm kitapların bitmesini beklemek istedim.

Ekim ayı bitmeden, henüz sekiz gün daha varken (!) bu iki ayın kitaplarını sizinle paylaştığım için üzerimden bir yük kalkacak, epey rahatlamış olacağım. 🙈


Yerdeniz Büyücüsü Serisi - Ursula K. Le Guin

Ursula K. Le Guin'in fantastik edebiyata bir mihenk taşı gibi eklediği Yerdeniz Büyücüsü Serisi 6 kitaptan oluşuyor:

Yerdeniz Büyücüsü
Atuan Mezarları
En Uzak Sahil
Tehanu
Yerdeniz Öyküleri
Öteki Rüzgar

Pek çok yazara ilham kaynağı olduğu düşünülen bu seride bazı detaylar Harry Potter ve Taht Oyunları kitaplarının yazarlarının Ursula K. Le Guin'den epey ilham aldığını düşünmeme yol açtı.
Öyle ki ilk kitap Yerdeniz Büyücüsü'nü bitirdiğimde Goodreads'e şöyle bir not düşmüşüm:

"Yepyeni bir maceraya çıkıyormuşcasına heyecanla başladığım Yerdeniz Büyücüsü, biterken de serinin diğer kitapları için oldukça meraklanmama sebep oldu. Fantastik kitap tam da böyle olmalı!
Unutmadan; kitapta Harry Potter ile benzettiğim o kadar çok yan vardı ki (uydurduğumu sanmıyorum) Rowling'in ilham kaynaklarından birini de doğrudan görmüş gibi oldum. Pek çok kişinin de benimle aynı duyguları paylaştığını düşünüyorum."

Le Guin, serideki her kitapta farklı bir konuyu ele alıyor ve o konu üzerinden Yerdeniz Büyücüsü'nün ve onun etrafındaki kişilerin hikayelerini anlatıyor. Ben seride en çok Atuan Mezarları ve Tehanu'yu sevdim. Goodreads'te Atuan Mezarları için uzun bir değerlendirme notu yazmışım:

"Atuan Mezarları, okuduğum en sürükleyici ve en ürpertici fantastik kitap olabilir. İlk kitapta tanıyıp temel özelliklerine aşina olduğumuz Yerdeniz Büyücüsü'nün yolu bu kitapta hayatı bir tapınağa sıkıştırılmış genç bir kızla kesişiyor. Kurgunun sağlamlığı, anlatımın gerçekçiliği muazzam bir öyküye kapılıp gitmenize neden oluyor. 

Şu ana kadar bu seri ile ilgili tek şikayetim sonların "pat" diye bitmesi. Ben daha fazla bilgi bekleyip karakterlerin geleceği ile ilgili birkaç bilgi kırıntısı daha edinmek isterken hooop sayfalar tükeniyor. 
Ama bu durumun da çekici bir yanı olduğunu ve yazarın tarzı ile uyduğunu inkar edemeyeceğim. 😊"

Tehanu içinse kısa ama net bir notum olmuş:

"Bu kitaba kadar Yerdeniz Serisi'nin en sevdiğim kitabı Atuan Mezarları olmuştu. Okuduktan sonra aynı hisleri Tehanu için de hissettim. Her iki kitapta da kadın hikayelerinin anlatılması, diğer kitaplara göre bu iki kitabın ayrı bir gizemi olması beni çekti diye düşünüyorum. Bu seri bitince epey bir boşlukta kalacağım sanırım."


Aslında Le Guin fikrini değiştirmese ve bu seri sadece 3 kitaptan oluşacakmış. Yerdeniz Büyücüsü'nde büyümeyi, Atuan Mezarları'nda cinselliği ve En Uzak Sahil'de ölümü anlatan yazar, üçlemenin sonunda büyücüsünün sonunun daha farklı olması gerektiğine ve düşünün yarım kaldığına kanaat getirmiş . Sonrasında da ortaya 3 kitap daha çıkmış. İyi ki de çıkmış yoksa Tehanu'yu hiç okuyamayacaktık. 💛


Özetle hem yazarla hem de bu akıcı, etkileyici kitaplarla tanıştığım için çok mutluyum. "İyi yazılmış fantastik kitap"lara örnek vermeniz gerekirse bu seriyi de eklemeyi unutmayın. 😉

Kelebek ile Mum Işığı - Leonardo Da Vinci


Leonarda Da Vinci'nin sanat ve bilim namına yapmadığı bir şey var mı diye düşünürken üstadın yazdığı masal kitabıyla karşılaştım. Arka kapağa göre kitabın içinde 500 yaşını aşan 12 masal varmış. Çocuk kitaplarına ve masallara bayılan biri olarak bu kitabı okumasam olmazdı. 

Bakalım Goodreads'te bu kitap için değerlendirmem nasıl olmuş?:

"Leonardo Da Vinci yüzyıllar önce sanki diğer yaptıkları yetmiyormuş gibi bir de oturmuş masallar yazmış. Toplam 12 masaldan oluşan bu minicik kitapta üstadın kendini beğenmişlikten nefret ettiğini görebilirsiniz. Genel olarak kendini beğenen, gözü yükseklerde olanların başlarına ne gibi felaketler gelebileceğine odaklandığı için böyle bir sonuca vardım ben. 😊"

Küçük Feministin Kitabı - Sassa Buregren

Küçük Feministin Kitabı, sadece çocuklar için değil yetişkinler için de zihin açacak, naif, gerçekten saf ve düz bir çocuk mantığıyla yazılmış bir kitap. Eşitlik, beden olumlama ve cinsiyet karmaşasına neden olan yanlış davranışları çürütecek kitabı, hem kendiniz hem de çocuklarınız için kütüphanenize ekleyin derim. 

İnce Memed 1 - Yaşar Kemal


Gelelim 2017 Eylül ayının yıldızına... Yaşar Kemal ile elbetteki tanışmış, başka kitaplarını okumuştum. Ama İnce Memed benim için hep biraz daha beklemem gereken, sanki okuyunca herkesin o bahsettiği muhteşem etkiyi hissedemeyeceğim bir seriydi. Öyle ki "2017'de Mutlaka Okuyacağım 20 Kitap" arasına bu seriyi ekleyip merakımı ve ön yargımı kırmak istedim. Ne kadar doğru bir karar vermişim!

Aslında serinin tümü bitmeden yorum yapmam ne kadar doğru bilmiyorum. Ama ilk kitapta Yaşar Kemal'in roman sanatında ne kadar usta olduğunu, kurguyu, akışı, her karakteri nasıl ince ince işlediğini görünce bunları yazmamam çok tuhaf olurdu. Daha önce roman diye okuduğum birçok kitabın aslında gerçekten roman olmadığını düşündürecek kadar sarstı beni. Bir şeyleri anlatırken sıralamayı doğru yapmak, geçmişi ve anı tam da yerinde okuyucuya sunmak kolay görünür ama hiç de öyle değildir. Umarım tüm kitaplar bittiğinde ucundan azıcık bir şeyler öğrenirim onun kaleminden. 🙏

Dolu dolu geçen iki ayın ardından ekim ayında okuduğum güzel kitaplarla blogu şenlendireceğim. 

Siz de o arada aşağıdaki içerikleri okuyabilir, öneri ve düşüncelerinizi yorum olarak bırakabilirsiniz!

Sevgiler! 💙

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!