1 Ağustos 2017 Salı

Temmuz Ayında Okuduğum Kitaplar - 2017

Selam! 

2016 Aralık sonunda "2017'de Mutlaka Okuyacağım 20 Kitap" adlı oldukça iddialı bir içerik yazmıştım. 🙈

Bu ay okuduğum kitaplar sayesinde listeden 3 kitabı daha sildiğim için oldukça mutluyum!🎈 

O halde listeden hangi kitapları silmişim, hangi kitapları okumuşum bir bakalım...



Çiçek Açmış Genç Kızların Gölgesinde - Marcel Proust

Proust'un hayatından kesiler içeren Kayıp Zamanın İzinde serisinin ikinci kitabı Çiçek Açmış Genç Kızların İzinde, gençlik çağındaki karakterin ilk kitapta yavaş yavaş tomurcuklanan aşık yanının onu tamamen ele geçirdiği bir dönemi anlatıyor. İlk kitabı daha çok sevmiş olsam da bunun da ayrı bir şaheser olduğunu elbette ki inkar edemeyeceğim. Proust; okudukça yazmak için beni teşvik eden, hep düşündüğüm bazı konular hakkında çok açık cümleler yazıp beni hayrete düşüren bir yazar. Seri bitince hayranlığım daha da artmış olacak diye düşünüyorum.



Annem ve Ben - Maya Angelou

Biraz daha kapsamlı olmasını, anıların biraz daha derli toplu, detaylı anlatılmasını isterdim. Ancak akıcı, ilham verici ve hoş bir hayat hikayesi okuduğumu düşünüyorum. Maya'nın kitaplarını okumaya devam edeceğim.



Decameron - Giovanni Boccaccio 

Uzun zamandır iki ciltten oluşan, bu kadar uzun soluklu bir kitap okumamıştım. Ancak bakmayın 909 sayfa olduğuna, öyküler su gibi.  Decameron bence; günümüzle kıyaslarsak muazzam olduğunu düşünmeyeceğimiz ama yazıldığı zamanı dikkate alırsak takdir edeceğimiz bir kitap. 

En güzeli de kadınların hoşça vakit geçirmesi için yazılmış olması tabii. 💓



Birtakım İnsanlar - Sait Faik Abasıyanık 

Sait Faik'in sıcaklığının, samimiyetinin çokça hissedildiği Birtakım İnsanlar'da gerçekten de birtakım sıradan insanın kesişen hayatlarını, yalnızlıklarını anlatmış Sait Faik. Her yeni bölümde, bir romandan çok birbirine bağlı birkaç öykü okur gibi hissettim. Pek sevdim.

Geçen Aylarda Neler Okumuşum?



Beni aşağıdaki adreslerden de takip edebilirsiniz! 👇

Tumblr 📌

İnstagram 📷

Goodreads 📚

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!