16 Ocak 2017 Pazartesi

Kitap İncelemesi: Gore Vidal - Kent ve Tuz


Künye:
Kitap Adı:  Kent ve Tuz
Yazarı: Gore Vidal
Yayınevi: 6:45
Türü: Roman 
Ne Zaman Okudum?: 07 Ocak

Selam! 👋

Sanırım 2-3 yıl önce bir kitap listesi oluştururken duymuştum Gore Vidal adını. Kent ve Tuz, İmparatorluk ve Yaratılış kitaplarını listeme almıştım. Bu kitapların tarihten izler taşıdığını, farklı ve önemli olduklarını okumuştum bir yerlerden. O gün bugündür azıcık korkuyla, ama öte yandan merakla bekledim bu kitaplardan biriyle karşılaşmayı. Geçtiğimiz aylarda da bir sahafta Kent ve Tuz'u görünce hemen satın aldım. Okumaksa yeni yıla kısmet oldu. 

Gore Vidal, Kent ve Tuz'da liseden mezun olduktan sonra hayallerinin ve hayatında kendine en yakın hissettiği, aşık olduğu, ruh eşi olduğunu düşündüğü bir erkeğin peşinden giden genç bir erkeğin öyküsünü anlatıyor. Hem kişiliğini, hem cinsel tercihini hem de sevdiği adamı ararken başından geçenler, yaşadığı maceralar kimi zaman yeni duygular öğretiyor okuyucuya, kimi zaman meraklandırıyor. 

Artıları ve Eksileriyle Kent ve Tuz

+ Belirli bir kronolojide ilerleyen, zamanı iyi kullanan kitapları seviyorum. Kent ve Tuz da tam da öyle bir kitap.

+ Eşcinselliğin binbir yüzü var. Bu binbir yüzden pek çoğunu görebiliyorsunuz kitapta. Kendimi başkalarının yerine koyabildiğim hikayeler beni daha çok etkiliyor.

-Bana kalırsa hikayede eksik kalan bazı bölümler var. Çok detaylı ve uzun olmasından çekinmiş de olabilir yazar, gereksiz görmüş de. Ama bana kalırsa özellikle genç adamın yıllardır aradığı arkadaşı hakkında daha fazla bilgi verip onu daha iyi tanımamıza yardımcı olabilirdi.

Bir sonraki içerikte Georges Perec'in Kayboluş adlı romanını anlatacağım. 

Sevgiler! 💙

 ............................................................................................................................

Beni aşağıdaki adreslerden de takip edebilirsiniz! 👇

Tumblr 📌

İnstagram 📷

Goodreads 📚

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!