14 Nisan 2019 Pazar

Bir Uyumsuzun Notları: Tomris Uyar'dan Kitap Önerileri


Geçtiğimiz günlerde Tomris Uyar'ın beni çok etkileyen, pek çok konu üzerinde düşünmemi sağlayan göndökümlerinin ikinci ve son kitabını bitirdim. Sohbet etmeyi çok sevdiğim, ufkumu açan bir dostumdan ayrılmışım gibi hissediyorum.

Bir Uyumsuzun Notları, diğer adıyla Gündökümleri'nde Tomris Uyar sadece günlük gelişmelerden ve dönemin öne çıkan olaylarından değil okuduğu ya da çevirdiği kitaplardan, beğendiği yazarlardan da bahsediyor. Ben de ilgimi çeken kitap ve yazar isimlerini not edip Goodreads'te okumak istediğim kitaplar arasına ekledim. Bunu yaparken kitapta bahsi geçen kitapların yanında aynı Tomris'in çevirdiği birkaç kitapla bahsettiği yazarların birkaç kitabını da araya sıkıştırıverdim. İşte o kitaplar!

Tomris Uyar'ın Bir Uyumsuzun Notları'nda Geçen Kitaplar ve Yazarlar


  • İçimizdeki Şeytan - Raymond Radiguet
  • Yüzücü -  John Cheever
  • Gene Aşk - Doris Lessing
  • Karanlık Gözükünce - William Styron
  • İyi Geceler Öpücüğü - Nurdan Beşergil
  • Bir Sonraki Dolunay - Nurdan Beşergil
  • Kılavuz - Bilge Karasu
  • Zihin Kuşları - Leyla Erbil
  • Gönül Abla ve Temizinden Bir Milyon - Nathanael West
  • Uşak Ne Gördü? - Joe Orton
  • Merdivenin Dibindeki Gülümseyiş - Henry Miller
  • Doğu Ekspresi - John Dos Passos
  • Perde Arkası - Virginia Woolf
  • Kara Vagon- Bekir Yıldız
  • Türkler Almanya'da - Bekir Yıldız

Kitaplar arasında adını hiç duymadığım yazarların yanında Virginia Woolf, Bile Karasu, Leyla Erbil, Doris Lessing gibi okuyup sevdiğim ama yukarıda adı geçen kitaplarını okumadığım yazarlar da var. 

Her koşulda yeni kitaplar ile tanışmak için bir bahanem daha var! Daha ne olsun?



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!