8 Aralık 2016 Perşembe

Kitap İncelemesi: Truman Capote - Tiffany'de Kahvaltı



Künye:
Kitap Adı: Tiffany'de Kahvaltı
Yazarı: Truman Capote
Yayınevi: SEL Yayınları
Türü: Roman
Ne Zaman Okudum?: 30 Kasım

Selam! 👋

Pek çok kişinin hayran olduğu, güzeller güzeli Audrey Hepburn sayesinde epey popüler bir film haline gelen Tiffany'de Kahvaltı'nın aynı adlı romanını okudum geçenlerde. 

Kitabı okumadan filmini izlemek benim sıralamama göre çok uygun olmasa da yine de keyifli, hoş bir okuma yapmış oldum.  Ancak; Amerikalı, ünlü yazar Truman Capote'ye ait kitapta, filmde olmayan ya da filmden farklı olan sahneler beni biraz hayal kırıklığına uğrattı. Tiffany'de Kahvaltı'yı birkaç kez izlemiş, sahnelere epey aşina olmuş, finali ile duygu seli yaşamış biri olarak kitabın başka bir şekilde ilerlemesi ve bitmesi ile şaşırıp kaldım. Kitabın sonuna doğru, filmdeki final sahnesini okumak için boşuna bekledim. 🙈

Bilmeyenler için Tiffany'de Kahvaltı'nın hikayesinden bahsetmem gerekirse... Holy adında, uçarı, delifişek ama bir o kadar duygusal genç bir kadının öyküsü anlatılıyor Tiffany'de Kahvaltı'da. Dilediği hayata ulaşmak için zengin adamlarla pek çok gönül ilişkisi yaşayan daha doğrusu yaşıyormuş gibi yapan, her sabah önünde kahvaltı ettiği mücevher mağazası Tiffany'de bulduğu huzuru başka şehirlerde, evlerde, insanlarda arayan Holy, hayatının bir yerinde yazar olmak isteyen Paul ile karşılaşıyor. Kendi halinde, küçücük bir dairede yaşayan Paul, Holy'nin renkli hayatına bir anda dahil oluyor ve genç kadın ile aralarında çok farklı bir bağ oluşuyor. Sonra ne mi oluyor? Eh, finalleri öğrenme zevkini size bırakıyorum.😊

Hem kitabı okuyup hem de filmi izleyip iki farklı sonu karşılaştırabilirsiniz. 

Sevgiler! 💙

 ............................................................................................................................

Beni aşağıdaki adreslerden de takip edebilirsiniz! 👇



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!