14 Aralık 2016 Çarşamba

Kitap İncelemesi: Alejandro Zambra - Belgelerim


Künye:
Kitap Adı: Belgelerim
Yazarı: Alejandro Zambra
Yayınevi: Notos Kitap
Türü: Öykü
Ne Zaman Okudum?: 4 Aralık

Selam! 👋

Tesadüfler sonucu sık sık karşılaştığım, sonunda gelip beni bulan bir kitap ile karşınızdayım!

Alejandro Zambra'nın Belgelerim adlı öykü kitabını önce fikirlerine çok değer verdiğim birinin elinde gördüm. "Notos ne güzel kitaplar basıyor!" deyip, "İçinde çok güzel öyküler var." cevabını alınca kapağını aklıma kazıyıverdim. Sonra İnternet'te, bir kitabevinde yeniden karşıma çıktı kitap. 

En sonunda bir gün eve geldiğimde, masanın üzerinde, sevgilimin ödünç aldığı kitap yığının içerisinde karşıma çıktı Belgelerim. Hemen o gün heyecanla okumaya başladım bu rastlantıyı anlatan bir gönderi de paylaştım Instagram'da. 📷

Peki, bunca merak ettiğim ve nihayet gelip beni bulan kitap hakkında neler düşündüm? 

Belgelerim, 90'lı yıllardan milenyum çağına uzanan, "modern zaman öyküleri" olarak tanımlayabileceğimiz öykülerden oluşuyor. İsmini, bir bilgisayarın "Belgelerim" kutusunda öylece duruveren öykülerden alan ve aynı adda bir hikayeye de sahip kitapta; aile ve aşk ilişkileri, kişisel sorunlar ve kaygılar ele alınmış. Bir öyküde sigara sevgisi, bağımlılığını anlatılırken diğer öyküde devrimi anlatan yazar, sıradan bir santral memurundan küçük bir çocuğa kadar farklı karakterler ile bambaşka hayatlara tanıklık etmemizi sağlıyor.

Bunca hikaye, bunca farklı konu ve olay, ince ve yalın bir anlatımla, tüm açıklığıyla anlatılıyor. Dünyanın en iyi öykü kitabı olmasa da içindeki öykülerinden biriyle mutlaka kalbinizi kazanacak bir kitap Belgelerim. 

Hiç tanımadığınız bir yazarın öykülerini okumak isteyiverirseniz bir şans verebilirsiniz. 

Sevgiler! 💙

 ............................................................................................................................

Beni aşağıdaki adreslerden de takip edebilirsiniz! 👇





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!