21 Aralık 2016 Çarşamba

Kitap İncelemesi: Gogol - Evlenme ve Kumarbazlar


Künye:
Kitap Adı: Evlenme ve Kumarbazlar
Yazarı: Gogol
Yayınevi: İş Bankası Kültür Yayınları
Türü: Oyun
Ne Zaman Okudum?: 6 Aralık

Selam! 👋

Yine bir tiyatro oyunu ile karşınızdayım! Hem de pek eğlenceli, akıcı, bir çırpıda okunan bir oyun kitabıyla. 📜

Rus edebiyatının tüm ileri gelenlerini Paltosu'ndan çıkaran Gogol'un Evlenme ve Kumarbazlar adlı iki oyunun yer aldığı kitabı okurken sayfaları "Ne olacak şimdi?" diyerek, merakla çevirdim. 🙎

Önce, evlenmekten korkan, çevre baskısıyla evlenmesi aklına sokulan, zaten kendi düşünceleri de hep başlarının düşüncelerinden oluşan bir adamın, pek çok talibi olan bir kız ile olan gönül macerasını(!) anlatan Evlenme oyunu ile gülümsedim. Bu oyun eski Türk filmlerini hatırlattı bana. Erkek kahramanlar fesli, kadın kahramanlar ise feraceli olsa yadırgamazdım. 😊

Kumarbazlarda ise ava giderken avlanan bir kumarbazın hikayesini okudum keyifle. Sonunda Gogol beni de şaşırttı, karakteri de. Ruslar bu kumar, kumarbaz hikayelerini çok iyi anlatıyor bana kalırsa. Eh içlerinde olduğu için olabilir tabii. Bakınız: Dostoyevski.

Özetle geç kalmadan okuyun, bulursanız, şehrinizde bir tiyatroda oynuyorsa gidin bir de izleyin!

Sevgiler! 💙

 ............................................................................................................................

Beni aşağıdaki adreslerden de takip edebilirsiniz! 👇



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!