28 Mart 2016 Pazartesi

Çocuk Kitapları Okumak İçin 5 Harikulade Sebep


Severek okuduğum kitapların yüzde kırkını belki de daha fazlasını çocuk romanları, öyküleri ve masallar kaplıyor. Kişiliğim, hissettiklerim, hayata bakış açım zaten hep bir hayal perdesi ile çevrelenmiş durumda olduğu için bu durum aslında hiç de şaşırtıcı değil. Ancak inanıyorum ki sadece benim gibi hayalperestler değil; içine kapanmış, mutsuz, umut ışıklarına ve neşeye ihtiyacı olan kişilere de iyi geliyor çocuk kitapları. Hal böyle olunca bu düşüncelerimi kapsayan bir liste içeriği yazmak istedim. İçeriği okuyup çocuk kitapları satın almaya heveslenmeniz bile benim için kocaman bir mutluluk olacak. O yüzden yazdıklarıma dikkate alın, yabana atmayın. :)


1- Bak, ilham perileri üzerine altın tozlar serpiyor!



İlham almak, özellikle benim gibi yazıp çizdiğin bir işin ve ekstra hobilerin varsa çok çok önemli. Yaratıcılığın sınırsız kaynakları, her yaş grubunun ve farklı meslek gruplarının yararlanacağı kadar geniş hatta sonsuz. Ben ilham almak istediğimde, zihnimi boşaltıp yaratıcı bir şeyler okumayı tercih ediyorum. Çocuk kitapları da bu konuda inanılmaz faydalı! Sadece fantastik olanları kast etmiyorum. Naif ve gerçekçi olanlar da sadelikleriyle pek çok kapı açıyor insan zihninde.

2- Sahi, sevgi neydi?



Hayatın içerisinde koşuşturup dururken dahi vazgeçemediğimiz, ihtiyaç duyduğumuz en temel duygu sevgi. Sevgilimiz, ailemiz, sokaktaki ya da evdeki hayvanlarımız ve doğa öyle sevgi dolu ki bu sonsuz nimetler ile daha iyi hissedebilmek sadece sevgiyi görebilmekten geçiyor. Çocuk kitaplarındaki o salt sevgiyi öne çıkaran bölümler, gerçek hayatta sevgiyi daha çok hissedebilmenize, sevginin aslında elle tutulamaz ama gözle görülür, gerçekten duyumsanabilir olduğuna iyice inandıracak sizi. Sevginin ne olduğunu, yalın halini çocuk kitaplarında görebilirsiniz.

3- Doğa, bambaşka ve pırıl pırıl bir hal alıyor!


İllüstratör: Teagan White
İllüstratör: Teagan White

Park, bahçe, bir parça yeşillik görünce koşan ben, çocuk kitaplarında anlatılan doğa tasvirlerine bayılıyorum. Bu tip şeylerin kıymetini bilmek, ormanlarda, kırlarda koşan çocukların hikayelerini dinlemek inanılmaz keyifli oluyor! 

4- Umut, kaç mutlu sonun bitiminde kapımı çalar?


İllüstratör: Fredrik Rattzen

Hepimizin ortak derdi umutsuzluk. Yaşadığımız ülkenin hatta dünyanın hayat şartları, çalışma koşulları, emek sömürüleri, yok yere giden canlar, açlığa mahkum insanlar umut edecek hal bırakmıyor. Ama yine de yaşamak ve günlerimizi en güzel şekilde geçirmek için umudumuzu yitirmemeliyiz. Çocuk kitaplarındaki o mutlu sonlar, bir anlığına da olsa hayata tutunup umutlanmanıza neden olabilir. Bu konuyu ciddiye alın derim.


5- Artık mutlu olacağın çok fazla şey var!



Çocukların bana göre en güzel özelliği küçücük şeylerden mutlu olmaları. Öyle ki kendimi de hep biraz çocuk bulurum bu yüzden. Güzel bir manzarayı izlemek, küçük bir çikolata ya da dondurma eşlinde kırlarda dinlenmek, sevdiğinle el ele yürüyüp sohbet etmek bile mutlu olmak için çok geçerli sebepler bana göre. Eğer bu dediklerim size çok yavan geliyorsa ve mutlu olmak için daha büyük sebepler arıyorsanız çocuk kitapları okuyarak her şeyden bir mutluluk çıkarmayı öğrenebilirsiniz. 

Son olarak pek yakında en sevdiğim çocuk kitaplarının yer aldığı bir içerik paylaşıyor olabilirim. Ne dersiniz?

Sevgiler!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!