19 Mart 2016 Cumartesi

Kitap Önerisi: Aşk Dolu Kitaplar

Milletçe aşka, ihtirasa çok düşkünüz. Tutkumuzdan, deliliklerimizden geçilmiyor. Hal böyle olunca en çok satanlar listesinde de Ahmet Batmanlar, Kahraman Tazeoğulları, Sarah Jiolar boy boy sıralanıyor. Sadece romantik olsun, aşk romanı olsun diye kitap okunmasına karşıyım. Ancak o kadar çok soruluyor ki en azından aşkı yapmacıksız, güzel bir dille anlatan, çok satma derdine ve otomatik yumurtlama makinesine girmemiş yazarların, aşk dolu kitaplarını sizinle paylaşmak istedim. Bu listede benim okuduğum, çok sevdiğim aşk dolu kitapları paylaşmaya çalışacağım. İnşallah en sevdiklerimi atlamam. 

1- Jane Eyre - Charlotte Bronte




Klasik Yeşilçam filmlerinden alışkın olduğumuz aşk hikayelerine çok benzeyen Jane Eyre, bir mürebbiye ve evin beyi arasında geçen aşkı konu alıyor. İşin güzel yanı Jane, aşkı için gururunu hiçbir zaman ayaklar altına almıyor ve daima kendi ayakları üstünde duruyor. İradesine hayran olduğum bir kitap karakteri varsa o da kendisi. :)

2- Aşk ve Gurur - Jane Austen



Yine başı dik, mağrur bir genç kadının aşkını konu alan kitapta gururları yüzünden kavuşmalarını sürekli erteleyen iki aşığı anlatıyor Austen. Dik başlı Elizabeth, züppe bulduğu adama aşık olunca aralarındaki sınıf farkının da etkisiyle olaylar azıcık karışıyor. Heyecanla, zevkle okumuştum ve kadın karakter ile gurur duymuştum. Bu karakter sadece bende değil dünya edebiyatında da önemli bir yere sahip. Eee, bir Jane Austen olmak kolay değil.

3- Ölümsüz Aile - Natalie Babbitt



Ölümsüz Aile aslında bir çocuk-gençlik kitabı. Ana teması da kesinlikle aşk değil. Sadece içtikleri su yüzünden ömür boyu ölümsüz olmaya mahkum kalan Tuck ailesinin haşarı oğlu Jesse ile tesadüfen karşılaşıp bir süre misafir ettikleri Winnie arasında geçen o duygusal bağ, bir bakıma küçük aşk beni çok etkiler. Hala okumayanlar varsa, şiddetle tavsiye ediyorum.

4- Genç Werther'in Acıları - Goethe



Genç bir adamın evli ve güzel bir kadına olan aşkını, mektuplar ile anlatan Genç Werther'in Acıları kitabı, acıyı ve tutkuyu güçlü bir dille anlatır. Bu platonik, umutsuz ve acı dolu aşk hikayesi, "Nerede o eski aşıklar?" dedirtecek tatta, yoğun duygularla bezelidir.

5- Hırçın Kız - William Shakespeare



İçinde "aşk" geçen bir listede Shakespeare'den bir eseri önermemem söz konusu bile değil benim için. Romeo ve Juliet de diyebilirdim ama daha oyunu okumadan modern uyarlaması 10 Things I Hate About You filmiyle kalbimde yer eden Hırçın Kız sanırım çok daha etkili bir hikaye benim için. Kitabı okurken inatçı Katherina ve Petruchio'nun bir iddia, yola getirme çabası ile başlayıp sevimli bir aşka dönen hikayelerini film kareleriyle birleştirmek çok eğlenceliydi. 


6- Madam Bovary - Gustave Flaubert



Fransa'nın sıkıcı bir köyünde yaşayan ve evli bir kadın olan Madam Bovary'nin sıkıcı ve onu hiçbir şekilde tatmin edemeyen kocasından sıkılıp farklı kişilere gönlünü vermesini konu alır. Bana göre burada kocasını aldatan kadının aşklarından, çırpınmalarından ziyade asıl aşk ve sadakat örneği azıcık budala olan kocasındadır.


7- Cyrano de Bergerac - Edmond Rostand



Edmond Rostand'ın dünyaca ünlü oyunu Cyrano de Bergerac'ı henüz okumadım. Ancak oyunundan öyle etkilendim ki yazmasam, önermesem olmazdı. Normalin dışında bir burna sahip, çirkin ama korkusuz şövalye Bergerac'ın aşkı için yaptıkları beni çok etkilemişti. Sizin de çok seveceğinizi düşünüyorum. Ben de bir an önce oyunu okusam çok iyi olur.











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!