7 Mart 2016 Pazartesi

Ünlü Yazarların Favori Kitapları

Hepimizin en az bir favori yazarı ya da kitabı vardır. Onları örnek alır, hevesle okur ve azıcık da kıskanırız. En sevdiğimiz kitapların yaratıcısı yazarların da bizimle aynı şeyleri hissedebileceğini hayal ettiniz mi? Onların da "Keşke ben yazsaydım." ya da "Kaç kez okuduğumu bilmiyorum." dediği kitaplar var. İşte gerçekler!


1. John Steinback



Fareler ve İnsanlar, İnci, Gazap Üzümleri gibi ünlü klasiklerin sahibi Steinback'in en sevdiği kitap, Sir Thomas Malory'e ait. İçerisinde tarihi ve mitolojik karakterlerin efsanelerinin yer aldığı Arthur'un Ölümü yazarın favorileri arasındaymış.


2-J. K. Rowling


O olmasaydı hayatlarımızın biraz daha farklı olacağına inandığım pek sevgili Rowling, kendi yazdığı romanların aksine daha romantik ve ayakları yere basan bir kitaba hayranmış. Öyle ki yazarın en sevdiği kitap Jane Austen'in Emma'sıymış.




3-Jane Austen


Jane Austen demişken onun da en çok sevdiği kitaba değinmemek olmaz. En güçlü kadın yazarlar arasında gösterilen Austen'in favori kitabı Ann Radcliffe'in Udolf Hisarı adlı kitabıymış. Kitap, Türkçe'ye ilk olarak Ahmet Mithat Efendi tarafından çevrilmiş. Güçlü ve zorluklara karşı bir kızın ayakta durma mücadelesini anlatan kitabın, Austen gibi özgür ve mücadeleci ruhlu bir kadının favorisi beni hiç şaşırmadı. (Buraya bir güç simgesi koyalım.)




4.Hemingway


Çanlar Kimin Çin Çalıyor, Silahlara Veda, Yaşlı Adam ve Deniz gibi pek çok kitaba imza atan Hemingway için Rus yazarlarının ve edebiyatının yer ayrıymış. Favori kitabı ise yasak bir aşk yaşayan ve bu aşk ile oradan oraya savrulan bir kadının hikayesini anlatan, Tolstoy'un ünlü romanı Anna Karanina'ymış. Bir yazar için harika bir kurgu örneği olan kitabı sevmese şaşırırdım açıkçası.



5-Henry Miller


Farklı veözgün kalemi ile dikkat çeken Henry Miller içinse İngiliz kadın yazarlar arasında öne çıkan Emily Bronte'nin Uğultulu Tepeler'i ayrı bir yere sahipmiş. Uğultulu Tepeler'i ben de çok severim Henry'cim.



6-Nabakov



Rua Dam Vale ile beni kalbimden buran, Lolita ile adını herkese duyuran üstat Nabakov kendi gibi bir üstadın, Nabakov'un, Ulysses'ini başucu kitabı yapmış. En sevdiği, en etkilendiği kitap buymuş.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!