7 Nisan 2018 Cumartesi

Mart Ayında Okuduğum Kitaplar - 2018

Selam! 👋


Mart ayında okuduğum kitapları şöyle bir baktığımda kendime göre çok güzel bir denge kurduğumu görüyorum. Her ne kadar konuşma dilinde yazılsa da tespitleri, anlattıkları ile epey ağır bir kitap olan "Gecenin Sonuna Yolculuk" gibi bir kitabın ardından "Tarçın Dükkanları"na başladım ama aforizmalarla dolu iki kitabı üst üste okumak iyi gelmeyince aralara çocuk kitapları sıkıştırıverdim. 😍

"Yeni Komşumuz Komo" gibi bir gece, yatmadan önce gülümseyerek okudum. Yine bir akşamüstü Küçüğüm'ün çizimleri, naif cümleleri ile gözlerim doldu. (Ay ne yalan söyleyeceğim ağladım.) Sonra çok geç olsa da Mary Poppins ile tanıştım, sihirli bir dünyaya adım attım. Tüm bu kitapların ardından Tarçın Dükkanları'nı da bitirip Mayo Kitap'ın Türkçe'ye kazandırdığı Savaşın Son Kışı'na başladım aynı gün. Öyle böyle ay bitti, yanıma kar kalan da 6 güzel kitap oldu. 📚


2018 Mart Ayında Okuduğum Kitaplar

Gecenin Sonuna Yolculuk - Louis-Ferdinand Céline

Okumaya başlamadan önce Goodreads'teki yorumları okuyup çok heyecanlandığım Gecenin Sonuna Yolculuk, beni hayal kırıklığına uğratmadı.

Gecenin Sonuna Yolculuk, Fransa'dan başlayarak Afrika'ya ulaşan oradan Amerika'ya sonra yeniden Fransa'ya, Paris'e kadar ilerleyen bir yolculuğu konu alıyor. Savaşın insan psikolojisi ve yaşamı üzerindeki etkilerini çok doğal bir dille ve tüm çıplaklığıyla anlatıyor.


Yeni Komşumuz Komo - Yasemin Özer

Yeni Komşumuz Komo'yu 2018'in ilk kitap alışverişi içerisinde bizim ufaklık için satın aldığımı yazmıştım. İlk okumasını bu ay yapmış oldum. Bakalım ona kaç kez okuyacağız? 👶

Azıcık hüzünlü, çocuklar için biraz fazla gerçekçi bulsam da yine de çok sevimli bir hikaye olduğunu inkar edemeyeceğim. Kendi ağacına çıkan, oradaki yeni komşularıyla birtakım olaylar yaşayan genç koala Komo'nun hikayesini çocukların 3 yaşından itibaren anlayabileceklerini düşünüyorum. Doğruyu - yanlışı göstermek için güzel bir hikaye olabilir.








Küçüğüm - Germano Zullo

Doğrudan Goodreads yorumumu yapıştırıveriyorum: 80 sayfa, 80 cümle, 80 çizimde anne ile bebeğinin yumuşacık, duygu dolu yaşam döngüsü, en gerçekçi ve naif şekilde anlatılmış. 👩‍👦 






Mary Poppins: Gökten İnen Cadı - P.L. Travers

İyi cadıların genellikle sevimli, naif ve hoşgörülü olmasına alışıksanız -ki hepimiz öyleyiz- Mary Poppins ile tanıştığınızda azıcık şaşırabilirsiniz. Tıpkı dadısı olduğu iki küçük çocuk gibi okuyucu da şaşırtan bir karakter Mary Poppins. Diğer kitaplarını okumak için sabırsızlanıyorum. 


Tarçın Dükkanları - Bruno Schulz

Tarçın Dükkanları, belki başka zaman okusam çok daha fazla seveceğim bir kitap olabilirdi. Birbiri ile bağlantılı öykülerden oluşan kitapta yine de altını çizdiğim, etkilendiğim pek çok bölüm oldu.

Savaşın Son Kışı - Jan Terlouw

İkinci Dünya Savaşı'nda Hollanda'da geçen Savaşın Son Kışı, 16 yaşında bir gencin mücadelesini anlatıyor. Hollanda ve Belçika'da çocuk klasiği olarak sayılan bu kitap bana kalırsa her yaştan kişinin okuyup seveceği bir kitap. Heyecanlı, merak uyandırıcı ve duygusal hikayeyi ben çok severek okudum. 

Bunları da Seversin!



Beni aşağıdaki adreslerden de takip edebilirsiniz! 👇

Tumblr 📌

Instagram 📷


Goodreads 📚


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!