1 Ağustos 2015 Cumartesi

Defter Yapraklarından Notalara: Şiirlerden Bestelenmiş Şarkılar


Acıyı, sevinci, aşkı içimde kocaman bir bahçeye serip üzerine uzanmamı, o duygularla bir bütün halinde göğe bakmamı sağlayan şiirlerin kimi en sevdiğim şarkılar arasında da yer alıyor. 

Benim en çok sevdiğim şarkılar arasında sizin de favorilerileriniz muhakkak olacaktır. Bazı şarkıların ise şiirlerden bestelenmiş şarkılar olduğunu görünce şaşırabilirsiniz.

Birhan Keskin - Zaman

Kelimeleriyle kanatan kadın Birhan Keskin'in en güzel şiirlerinden biri, çok sevmesem de Mabel'in sesinde hayat buldu.

Beni içine al artık 
seni mutsuz kılan duyguyu 
kırmak istiyorum. 

Sabahattin Ali - Mapushane Türküsü


Her dinleyende umudun ve umutsuzluğun o berbat çıkmazının bir kez daha doğuran ama sonunda yolların bizi iyiye, güzele çıkaracağını hissetmemize yardımcı olan bu şiirin şarkısını sevmeyen çok az insan vardır herhalde.

Görmesen bile denizi 
Yukarıya çevir gözü 
Deniz dibidir gökyüzü 
Aldırma gönül, aldırma 

Sabahattin Ali - Çocuklar Gibi

Aşkı en iyi anlatan şiirlerden biridir bana göre Çocuklar Gibi. Sezen Aksu'nun sesinden de ayrı bir buğu ve his kazanmıştır.

Hissedince sana vurulduğumu 
Anladım ne kadar yorulduğumu 
Sakinleştiğimi, durulduğumu 
Denize dökülen bir pınar gibi 

 Gülten Akın - Deli Kızın Türküsü

Gülten Akın'ın şiiri olduğunu sonradan öğrendiğim, dinlemeye doyamadığım bir isyan şarkısı, şiiridir Deli Kızın Türküsü. Bana kalırsa Ceylan Ertem'den daha iyi söyleyen de çıkmamıştır.

yağmur yağar akasyalar ıslanır
ben yağmura deli buluta deli
bir büyük oyun bu yaşamak dediğin
beni ya sevmeli ya öldürmeli

Metin Altıok - Kavaklar  

En sevdiğim şair, en sevdiğim şiiri, hayatımın, yalnızlıklarımın ve umutsuzluklarımın dile getirilişi... Anlatacak çok şey yok bence Metin abi her şeyi çok güzel özetlemiş.

Beni hoyrat bir makasla
Eski bir fotoğraftan oydular.
Orda kaldı yanağımın yarısı,
Kendini boşlukla tamamlar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!