18 Temmuz 2015 Cumartesi

Gerçekte Yazılmamış Ama Okumak İsteyeceğimiz 5 Harry Potter Kitabı


Özellikle 90 kuşağının çocukluğuna damga vurmuş Harry Potter serisinin filmleri kadar büyücüler dünyasının ve Hogwarts'a ait detayların tümünü ezbere bilmek boynumuzun borcu olmuşcasına tüm kitapları hatim etmiştik.

Bu detaylar arasında büyüler, sihirli sözcükler, terimler (bulanık, muggle, seherbaz, hortkuluk, ruh emici vb.), yiyecekler (balkabağı suyu, kaymak birası, kazan pastası, biber şeytancıkları, şokotop, çikolata kurbağalar vb.) ve büyücülerin kendine has mekanları ile evleri (-söylemeye bile gerek yok ama- Hogwarts, Kovuk, Çatlak Kazan, Weasley Büyücü Şakaları, Azkaban, Diagon Yolu, Bağıran Baraka, Knockturn Yolu, Hogsmeade, Balyumruk vb.) arasında bana göre çok da dikkat çekmeyen ama isimlerinden ötürü okumak için can attığım bazı kitapları sizlerle paylaşmak istiyorum. Eminim benim gibi bu kitapları okumak isteyen pek çok Harry Potter hayranı vardır.

Genellikle Hogwarts öğrencilerinin ders kitaplarından oluşan bu listede büyücülük dünyasının irili ufaklı sırlarının içinde barındıran kitapları sıralayacağım. Zira hala Hogwarts kabul mektubumun bir baykuş aracılığıyla evime ulaştırılabilme ihtimalini düşünmeyi seviyorum.

1 - Hogwarts: Bir Tarih



Hermonie'nin daha okula başlamadan yalayıp yuttuğu ve en çok başvurduğu kitaplardan biri olan -Hogwarts'da okusaydım sanırım ben de okula gitmeden kitabı hatim ederdim- Hogwarts: Bir Tarih, anlı şanlı büyücülük okuluna dair pek çok detayı içinde barındırıyor. 

2 - Biçim Değiştirme İçin İlk Adım




Hogwarts'a gittiğimde en sevdiğim ders Biçim Değiştirme olmazdı fakat Mcgonagall'ın bir anda aniden kedi kılığına girivermesi nedense beni hep heyacanlandırmıştır.

3 - Karanlık Güçler - Kendini Savunma El Kitabı




Her zaman lazım olacak tüm bilgilerin bu kitapta yer aldığını düşünüyorum. Üstelik sevmediğim kişilere harika şeyler yapabilme zevkini tatmak paha biçilemez olurdu. (kih kih)

4 - Fevkalade Muktedir İksirler




Her biri detaylı birer yemek tarifi kıvamında iksir tarifleri aracılığıyla büyü yapmak sanırım en çok sevdiğim ve en başarılı olduğum alan olurdu. Hermonie'nin şapşal bir kedi tüyü yüzünden kendini bir sarmana çevirdiği, Harry ve Ron'u da Goyle ile Crabbe gibi görünmesini sağlayan Çok Özlü İksir'in de bu kitapta olduğunu hatırlatayım.

5 - Cannonlarla Uçmak




Fiziksel beceriksizliğim yüzünden hiçbir zaman Quidditch oyuncusu olamazdım ama sanırım Hogwarts'ta olsam sıkı bir izleyici olurdum. E bu konuda Ron'un takdirine güveniyor ve Harry'e hediye ettiği bu kitabı da çok merak ediyorum.

-Ekstra Kredi- Aman Uzak Duralım: Gilderoy Lockhart Kitapları



Ola ki bir gün kütüphanede ya da Flourish ve Blotts'ta bu sahtekarın herhangi bir kitabıyla karşılaşırsanız kesinlikle satın almayın. Aksi halde bir yalanlar zincirine tanıklık etmiş olacaksınız.
Benden söylemesi.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!