4 Haziran 2017 Pazar

Mayıs Ayında Okuduğum Kitaplar - 2017


2017 mayıs ayı, benim için güzel öykülerle buluştuğum, tabir-i caizse az ama öz şeyler okuduğum bir ay oldu. Henüz bitiremediğim için listeye ekleyemediğim Hep Eve ve Cengiz Aytmatov'un öykülerinden oluşan bir kitaba da yine mayıs ayında başladım. 

Bitirdiklerim hakkında kısa kitap incelemelerini aşağıda bulabilirsiniz. Bakalım bu ay neler okumuşum?

Günlerin Getirdiği / Sözden Söze - Nurullah Ataç

İlk kez Nurullah Ataç okuyorum. Adını lise derslerindeki günlükleriyle duyduğum, epey ünlü ve donanımlı olan yazarın bu kitabı, denemelerden oluşuyor. Normal şartlarda denemek okumak benim için oldukça keyiflidir. Yeni şeyler öğrenmek, pek çok farklı konu hakkında fikir sahibi olmak, yazarın tavsiye ettiği, bahsettiği kitapları not alıp araştırmak deneme okumanın en zevkli yanları bana göre. Ancak Nurullah Ataç'ın bu denemeleri maalesef bana pek de bir şey katacak, zevk verecek konulara sahip değildi. Zorla bitirdim diyebilirim. 

Beni Asla Bırakma - Kazuo Ishigiro

Okurken "Nasıl olur, nasıl olur?" diye kendimi paraladığım, kurgu olsa da gerçekmişcesine, sanki bir kanıt ararmışcasına kaybolduğum bir kitap oldu Beni Asla Bırakma. Kazuo Ishigiro'nun okuğum ilk kitabı Uzak Tepeler'de, savaş sonrası Japonya'da yaşayan farklı karakterlerin hayat hikayesini anlatıyordu yazar. Bu kitabın ismine baktığımda benzer bir roman okuyacağımı düşünmüştüm. Çok yanılmışım. Hailsham adlı bir okulda eğitim gören ve başka insanların hayatları için kendine çok iyi bakmak zorunda olan çocukların, gençlerin tuhaf, ortak kaderlerini konu alan kitap hakkında çok fazla detay verip de sürprizi kaçırmak istemiyorum. Ama Goodreads'te gördüğüm kötü yorumlara anlam veremediğimi eklemek istiyorum bitirmeden. Ya ben kitaptan, kurgudan anlamıyorum ya da onlar çok zevksiz. :)



İnsana Hiç Rahat Yok Kendinden - Grace Paley

"İnsana Hiç Rahat Yok Kendinden" birbirinden özgün öykülerden oluşuyor. Öykü okumayı sevenlerin çok beğeneceğini, bu kitapta yeni bir soluk bulacaklarını düşünüyorum. Özellikle yaratıcı öykü isimleri benim favorim oldu. Bunun yanı sıra kendi hayatından gözlemlediklerinden yola çıkarak farklı karakterlerin ev sahipliği yaptığı öyküler üreten Grace Paley'nin okuduğum ilk kitabı olmasına karşın hiç yabancılık çekmedim, yadırgamadım dilini. Yüz Kitap'a ne kadar teşekkür etsek az. :)

Muhtelif Evhamlar Kitabı - Ömür İklim Demir

Birbiri ardına sıralanan öyküler arasındaki bağı hissetmek, aynı karakterlerle farkı öykülerde yeniden karşılaşmak bir okur olarak en sevdiğim şeylerden biri. Muhtelif Evhamlar Kitabı, kimi zaman karakterleri kimi zaman da sadece hissettirdikleriyle birbirine bağlanmış 10 güzel öyküden oluşuyor. Tabir-i caizse hiçbiri dünyayı kurtarmıyor, kurtarmak da istemiyor zaten ama yaşarken körleştiğimiz, anlatmakta, dile getirmekte zorlandığımız pek çok ana geri götürüyor bizi. 
Not: Öyküleri okurken bir yandan da kendi öykülerimi yazdım zihnimde, yeni öyküler okumak için hevesim bilendikçe bilendi. Umarım her okuyan benimle aynı şeyleri hisseder.

Geçen Aylarda Neler Okumuşum?



Beni aşağıdaki adreslerden de takip edebilirsiniz! 👇

Tumblr 📌

İnstagram 📷

Goodreads 📚

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!