16 Mart 2016 Çarşamba

Şubat Ayı Kitap Alışverişi


Selamlar!

Ayın ortasında geçen ayın kitap alışverişini yazarken azıcık geç kaldığımı hissediyorum ama önemli olan paylaşmak değil mi? Bu ay yine dayanamayıp internetten ve farklı sahaflardan kitap alışverişi yaptık. Ortaya da böyle bir tablo çıktı. O zaman haydi detaylara!




Ay biterken D&R ve BKM Express'in %50 indiriminden yararlandık. Ne alsak diye bakınırken  daha önce hiç aklımda olmayan ama benim çok sevdiğim Hint destanlarını içinde barındıran bir kitaba rastladık. İndirim olunca böyle kalın ve biraz daha pahalı kitapları almayı tercih ettiğimiz için çok güzel bir tesadüf oldu. Masal Irmaklarının Okyanusu, umarım tahmin ettiğim gibi dinginlik ve huzur veren bir kitap olur benim için. 50 lira barajını açmak için sepete iki kitap daha atıverdim. Bunlardan biri Murat Uyurkulak'ın son kitabı "Merhume" ve diğeri ise Zweig'in "Bilinmeyen Bir Kadına Mektuplar"ı oldu. Uyurkulak'ın kitabının imzalı olması ise ekstra bir mutluluk verdi. Zira ben imzalı kitaplar tükendi sanıyordum.






Bu ay kitap alışverişinde aynı yazarın üç kitabını alıp bir nevi seri yapmaya çalıştım. Severek takip ettiğim Başucumuzda Kitap'ın bunda etkisi büyük. Yıldızın Parladığı Anlar ve Kendileriyle Savaşanlar'a iki ayrı sahafta rastladım. Biri eski basım ama temiz, diğeri yeni basım ve yine temiz iki kitaba toplamda 12 liracık verip sahip olmak da ayrı bir güzellik oldu tabii.




Parfümün Dansı, uzun çok uzun zamandır okumak istediğim bir kitaptı. Kendileriyle Savaşanlar'ı satın aldığım Süleymaniye'deki sahafta görünce artık tamamdır dedim.Hem sıfır kondisyon hem de 10 liraya orijinal, ikinci el bir kitap almak gibisi yok çocuklar. Ben boşuna sahaf sahaf gezmiyorum.
Freud da sahaf güzellerinden. Okuyup aydınlanmayı umuyorum. Okuldayken sanat ile ilişkisini azıcık keşfettiğim ama çok derine inmediğim için pişmanım. Şimdi her şey yerli yerine oturacak sanırım.




Gelelim Kafkas Pasajı ganimetlerine. Ali Smith benim Elif Şafak sayesinde tanıdığım bir yazar. Listeme eklemiş, aylar boyunca alışveriş sepetime girmemiş sonra bir anda bir sahafta karşıma çıkmıştı. Öyküleri çok sıcak, gerçek ve yalın. Rastlantısal onun okuduğum ilk romanı olacak. Yanılmıyorsam en ses getiren kitaplarından biri bu. İkinci Şans'ta 5 liralık tezgahta bana gülümsedi ve hoop yanımda eve geldi. Virginia Woolf'un toplu öyküleri ise aynı pasajın girişindeki Onur Sahaf'ın tezgahında karşıladı bizi. Yazma yeteneğini ve zekasını çok kıskandığım, o yüzden de ara sıra çamur attığım Woolf'un tüm öykülerini bir kitapta okumak harika olacak. Şu an satışta mı bilmiyorum, kontrol etmedim ama ben 10 liraya buldum hemen alıverdim.




Geçenlerde Mario Levi, Ahmet Ümit ve İskender Pala'nın ortaklaşa sunduğu bir edebiyat programına denk geldim. (Bu üçlüden beni sadece Mario Levi ilgilendiriyor ama genel itibariyle çok bilgi dolu bir program tavsiye ederim.) Fantastik eserler masaya yatırılıyordu. Bir ara Mario Levi hararetle Dibbuk adlı bir tiyatro oyunundan söz etti. Hemen bir kenara not edip araştırdım. Bir de baktım benim hep gittiğim Onur Sahaf'ta var ve hem de 5 lira. Ertesi hafta gidip aldım. Daha okumadım ama çok meraklanıyorum. (Kitabın şu an baskısı yok.)

İstanbul'u anlatan kitaplara bayılıyorum. Kendi şehrin hakkında bilmediğin bir sürü şey öğrenmek, onun gizemlerini keşfetmek ve keşfettiğin şeyleri o hafta sonu canlı canlı gidip görmek gibisi yok. YKY bu anlamda çok güzel kitaplar basıyor. Aydın Boysan gibi tarihe canlı tanık etmiş, bilgili bir adamın ağzından İstanbul'un kuytu köşelerini dinlemek eminim çok hoş olacak. Mine Söğüt'ün Deli Kadın Öyküleri okumamış olmaktan azıcık utandığım bir kitap. Ama işte bazı kitaplarla yolunun kesişmesi zaman alıyor ve bence bu zaman alma meselesinin de bir nedeni var. Belki de şu halimle okuduğumda daha çok şey anlayacağım okuduğumdan. (Her şeye iyi yanıyla bakmayı severim.)

Geçen aldığım kitaplar bu kadar. Kitapların ücretlerini yazmak azıcık tuhaf ve çirkin gelse de bu konuda epey meraklı ve ilgili takipçiler olunca bu içerikte fiyatları da belirtiverdim. Umarım hoşuna gider. Bu arada siz geçen ay hangi kitapları satın aldınız? Yorum olarak ya da frannyninpaltosu@gmail.com'a mail olarak bana iletirseniz belki yeni kitaplar keşfedebilirim. :) 

Sevgiler!





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!