23 Mart 2016 Çarşamba

Bir Kitap Bir Film: Bir Yılbaşı Öyküsü (A Christmas Carol)


Selamlar! 

Geçtiğimiz günlerde Charles Dickens'in Bir Yılbaşı Öyküsü adlı kısa çocuk romanını okudum. Aslında Noel zamanı okumak istiyordum ama başka kitaplar araya girince ancak fırsatım oldu.

Tahmin ettiğim üzere benim o çok sevdiğim Noel (aslında yeni yıl demek daha doğru sanırım) mucizelerini, o dönemin kendine has sıcak ve sevgi dolu yapısını doğrudan yansıtan bir kitaptı. Üstelik haşarı bir dille ve enteresan kurgularla bezenmişti.

Hal böyle olunca ben de kitabı bitirir bitirmez filmini izlemek istedim. Kitap, 2009 yılında A Christmas Carol adıyla gerçekçi bir animasyon filmi olarak uyarlanmış. Yeni yıldan nefret eden ve sonradan yola gelen karakterleri başarıyla canlandıran Jim Carrey (bkz: Grinch) huysuz ana karakteri seslendirmiş. Bana kalırsa film başarılı bir uyarlamaydı. Kitapta olmayan bazı detaylar katılarak, izleyicilerin karakterleri ve olayları daha iyi anlamalarına da yardımcı olmuşlar. Bu durum beni hiç rahatsız etmedi, aksine hoşuma gitti. 




Walt Disney tarafından hazırlanan animasyon, Robert Zemeckis'in uyarladığı senaryo ile yine onun yönetmenliğinde çekilmiş. Film, kitapta anlatılan olayları sırasıyla doğru ve akıcı bir şekilde anlatmayı başarmış. 






Kitabı en iyi yansıttığını düşündüğüm sahneleri aşağıda sizinle paylaşıyor olacağım. Umarım biraz merak uyandırıp kitabı okumaya ya da filmi izlemeye teşvik edebilirim. :)















1 yorum:

  1. Merhaba.
    Öncelikle iyi bayramlar.
    Bende geçtiğimiz hafta okudum kitabı. Nedense bitirdikten sonra içim ısındı.
    Animasyon filmini daha önce ki yıllarda izlemiştim. Hemde çok keyif alarak.
    İyi geceler.

    YanıtlaSil

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!