30 Ocak 2016 Cumartesi

Ocak Ayı Kitap Alışverişi


2016 yılı için blogumda her ay yayınlayacağım, düzenli içerik başlıkları için küçük bir liste hazırladım. Sizlerden gelen öneriler, sorulan sorular aracılığıyla edindiğim fikirler, bu başlıklardan birinin mutlaka kitap alışverişi olması gerektiğine karar vermemi sağladı. Bundan böyle her ay satın aldığım kitapları -az sayıda da olsalar- sizinle paylaşacağım. Takipte kalın çocuklarım!



Ocak ayında satın aldığım kitapların bir kısmını sahaftan bir kısmını da Idefix'ten aldım. Kitapların sıfır kondisyona sahip olması, ikinci el gibi durması sizi hiç şaşırtmasın. Sahaf demek tabii ki ikinci el kitap demek ama yıpranmış, solmuş kitapların yanı sıra sahaflarda artık ikinci el ama neredeyse yepyeni kitaplar da bulunabiliyor. En azından benim alışveriş yaptığım sahaflarda durum bu.

Satın aldığım kitaplara öncelikle beni en çok mutlu edenlerle başlıyorum. Canımın içi Tomris Uyar'ın son kitabı -ölen bir yazarın kitabına son kitabı demek çok tuhaf- Aşkın Yıpranma Payı, onun Elele Dergisi'nde yazdığı yazılardan ve yaptığı söyleşi, röportajlardan oluşuyor. Tüm yazıları bir araya getirmek harika bir fikir olmuş. Severek okuyacağıma eminim.

Bu ay yaptığım alışverişte beni çok çok mutlu eden ikinci kitapsa Monte Cristo Kontu oldu. Kocaman heybetiyle, kollarımı ağrıtacak olsa da uzun zamandır okumayı çok çok istediğim için gıkımı çıkarmayacağım. Üstelik sahafta bulup çok çok uygun bir fiyata almışken. :)

Çocuk kitapları ve masallarına olan aşkım bir başka. Nazım Hikmet'in kendi istediği tarzda, manzum olarak çevirdiği, ciltli La Fontaine'den Masallar'ını daha önceki bir alışverişimde satın almıştım. Ardından bu sefer yine onun hazırladığı masallardan oluşan Sevdalı Bulut'a da yine sahafta rastladım ve hemen aldım. İkisini üst üste okurum belki, kim bilir? 


Gelelim bu ayın muhteşem dörtlüsüne! Idefix'in öne çıkarıp yarı yarıya yaptığı indirimlerden biri sayesinde buluştuğum Sherlock Holmes serisinin kendileri kadar kapakları ve tasarımları da beni çok mutlu etti. Bu seriyi üst üste heyecanla okumak için sabırsızlanıyorum. Aralarında en çok merak ettiğim kitap ise derslerde sık sık resmedilmiş hallerini gördüğüm Dörtlerin İmzası.


Dokunma Dersleri ve Gülten Akın'ın Kırmızı Karanfil'ini de sahafta bulup hoopp aldım. Zira her seferinde erteliyordum. Çok güzel denk geldi. Son üç çocuk kitabı ise meraklanıp aldığım koleksiyonuma katmak istediğim kitaplar oldular. Aslında Bir Yılbaşı Öyküsü'nü Idefix'in yılbaşı indiriminde alacaktım ama sepete eklemeyi unuttuğum için yeni alabildim. 

Eveet, benim bu ay yaptığım kitap alışverişinde beni çok mutlu eden 12 kitap vardı. Sizler de bu şekilde paylaşımlar yapıyorsanız ya da kitap blogunuz varsa Tumblr üzerinden ya da bu yazının altına yorum bırakarak bana iletirseniz severek takip edeceğim yeni bloglar bulmama yardımcı olabilirsiniz. 

Bir sonraki içerikte, Ocak Ayında Okuduğum Kitaplar'da görüşmek üzere!

Okuyarak güzelleşelim!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!