17 Temmuz 2015 Cuma

Kitap Alışverişi (Temmuz - Beyazıt Sahaflar Çarşısı)



Dört yıl boyunca okulumun yanı başında bulunan ama sınav ve ders kitapları ile korsan bestseller'larla çevrildiğinden içindeki hazineyi mezun olduktan sonra keşfettiğim Beyazıt Sahaflar Çarşısı, artık neredeyse iki-üç haftadır uğradığım ve harika kitaplarla döndüğüm gözde mekanlarım arasında.

Siz de benim gibi istediğiniz kitapları bulamayacağınızı düşünüp bu çarşıyı ziyaret etmiyorsanız çok şey kaybettiğinizi söylemeden edemeyeceğim. Hoş, ne kadar az insan ziyaret ederse bana da o kadar çok kitap düşer. Siz bilirsiniz. :)

Çarşıda gözde sahafım hem dışarıya serdiği 5,8 ve 10 liraya sattığı kitapları hem de dükkanın içinde muhakkak aradığınız birkaç kitabı bulacağınız Yenici Sahaf. Burası dışında başka hiçbir sahafın içine girmesem de yere serili kitapların hepsine göz gezdirmeden çarşıdan ayrılmıyorum.

Gelelim geçen pazar günü yaptığım kitap alışverişine!

1) Selçuk Altun - Annemin Öğretmediği Şarkılar & Ku(r)şun Lezzeti

Severek takip ettiğim bir blogger sayesinde adını duyduğum, okumak ve satın almak için fırsat kollayıp ya unuttuğum ya da ertelediğim Selçuk Altun'un iki kitabını birden 4 TL'lik tezgahta görünce kaptım gitti.
Annemin Öğretmediği Şarkılar'a hemen başlayıp çabucak ısındım. Sanırım Selçuk Altun'u sevdiğim yazarlara ekleyebilir ve başka kitaplarını da alabilirim.

2) Oruç Aruoba İle & Hani

Yine 4 TL'lik tezgahta görünce hemen kaptığım Oruç Auroba kitaplarından İle'yi ne yalan söyleyeyeyim sahafta göreceğim aklıma gelmezdi. Auroba o kadar iyi bir yazar ki bu kitapların, bu fiyat ile kalması ve beni bulması çok güzel bir şans oldu. Böylece Yakın ile başlayan serüvenimizi iki güzel kitapla sürdürebileceğiz.

3) Charles Bukowski - Pulp

Kitap listemde gözüme çarpıp çarpıp duruyordu. Hatta bir sonraki internetten kitap alışverişim için sepete bile eklemiştim. Bir anda karşıma çıkınca tabii ki elimin tersiyle itemezdim. :)

4) François Rabelais - Gargantua



Adını ilk kez Batı Sanatı dersinde Honore Daumier'in yukarıdaki tablosu nedeniyle duyduğum Gargantua'nın satın aldığım eski İş Bankası basımını bir daha kolay kolay bulamayacağımı bildiğimden ve hikayeyi de daha ayrıntılı okumak istediğimden kitabı satın aldım. Bakalım neler öğreneceğiz?

5) Montaigne - Denemeler

Çok geç kaldığım Denemeler'i internetten alışveriş yaparken hep daha yüksek fiyatlı kitaplar aradan çıksın diye bekletiyor, sahaflarda da kötü çevirileri ya da çok yıpranmış baskılarıyla karşılaşıyordum. Bu kadar temiz, ucuz ve iyi bir basımını sahafta bulup almamak tabii ki olmazdı. Acaba Denemeler, benim de başucu kitabım olacak mı?

6) Erasmus - Deliliğe Övgü

Sahaflarda hiç aklında yokken tam da okumak isteyeceğin ya da duyduğun ve listene eklemediğin kitaplarla karşılaşabiliyorsun. Deliliğe Övgü de o kitaplardan biri.

7) Ali Akay - Postmodernizmin ABC'si

Kitaplığımda maalesef farklı türlerde, ilgi alanlarım konusunda beni geliştirecek çok fazla kitap yok. Bunun nedeni de kalemimi geliştirmek ve daha fazla yazara ulaşabilmek adına genellikle öykü ve roman satın almam. Ama ara ara sahafların güzelliği sayesinde böyle kitaplarla uygun fiyatlara ulaşabiliyorum. (Hoş uygun fiyat konusu bu kitap için çok geçerli değil zira kendisinin satış fiyatı 10 lira. Ben ise 5 TL'ye aldım.)

Geçen alışverişin ganimetleri bu kadar. Gelecek alışverişim eğer ki caymazsam internet üzerinden yapılacak. Siz kitap alışverişlerinizi nereden yapıyorsunuz? Yeni önerilere her zaman açığım. :)

Şimdilik benden bu kadar! Sevgiler!

Not: Okuyarak güzelleşelim. 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!