29 Nisan 2017 Cumartesi

Bu Ay Neler İzledim? - Nisan 2017



Koca Dünya
Yönetmen: Reha Erdem
Oyuncular: Ecem Uzun, Berke Karaer
Süre: 1 Saat 41 Dakika
Tür: Dram
Reha Erdem'in son filmi Koca Dünya'yı birkaç kelime ile tanımlamam gerekse farklı, naif ve etkileyici aklıma gelen ilk sözcükler olurdu. Ayrı düşen iki kardeşin yeniden bir araya gelip herkesten kaçarak doğanın kucağına sığınmasını konu alan filmde; ölüm, delilik, özgürlük gibi farklı durumlar çeşitli simgeler ile izleyiciye aktarılıyor. Aklın odalarının doğanın kucağında, bol oksijen ile dolması kişiye neler katar, yaşanan onca travmanın üzerine doğa insana nasıl etki eder filmde bulabilirsiniz. Afişiyle bile çok şey anlatan bu filmi izleyip düşüncelere dalabilirsiniz.

                     


Tersine Dünya
Yazan: Orhan Kemal
Oyunlaştıran: Mustafa Gültekin
Yöneten: Elif Erdal
Oyuncular: Özlem Güveli Türker,Ozan Uçar, Hülya Çelik Kalebayır, Fikret Urucu
Süre: 2 Perde - 2 Saat 30 Dakika
Orhan Kemal'in Tersine Dünya romanını henüz okumadım ama yıllar önce 1993 yapımı Tersine Dünya filmini izleyip çok beğenmiştim. Kadınların erkeklerle yer değiştirdiği, cinsel kimlikleri yerle bir edip bu kimliklere yakıştırılan tüm yaftaları da ters yüz eden hikaye feminist damarlarımı kabartmıştı. Bu nedenle romandan uyarlanmış tiyatro oyununu görünce çok heyecanlandım. Ama oyuncuların orta seviyedeki performansı, müzikli şamatalı akışa rağmen genellikle durağan havası ile Tersine Dünya oyununu pek sevemedim.





Ben, Earl ve Ölen Kız
Orijinal İsmi: Me, Earl and Dying Girl
Yönetmen: Alfonso Gomez-Rejon
Oyuncular: Thomas Mann, Olivia Cooke, RJ Cyler
Süre: 1 Saat 45 Dakika
Tür: Komedi, Dram
Sıcak, eğlenceli ve mümkünse saf romantizmden uzak, hoş bir film seyretmek istiyorsanız Me, Earl and Dying Girl filmini şiddetle önerebilirim. Kan kanserine yakalanan genç bir kız ve çocuklarından beri kült filmleri yeniden yorumlayıp çeken iki genç adamın hayatlarının kesiştiği filmde ana tema ise dostluk. Ana fikirdeyse hayatımızdaki insanları kaybettikten sonra da tanıyabileceğimizin altı çiziliyor.




Cehennem
Yazan: Jennifer Haley
Çeviren: Gülay Gür
Yöneten: Metin Belgin
Oyuncular: Metin Belgin, Simay Tuna, Ahmet Somers, Bahadır Buyruk, Aslı Sarınç
Süre: 1 Perde - 1 Saat 10 Dakika
Cehennem için uzun süredir izlediğim en farklı, en sarsıcı oyun demem sanırım yanlış olmaz. İnternet'in yarattığı sanal alemlerin ileride nasıl boyutlara gelebileceğini ve bu alemde yasakların, yanlışların kontrolünün nasıl engelleyemeyeceğini konu alan oyunun atmosferi bir anda sizi içine çekiveriyor. Diyalogların ve kurgunun muazzamlığı, şaşırtıcı akışı ile Cehennem'i çok fazla anlatmak istemiyorum aslında. Gidip görmeniz, izlemeniz gerek. 


Beni aşağıdaki adreslerden de takip edebilirsiniz! 👇

Tumblr 📌

İnstagram 📷

Goodreads 📚

2 yorum:

  1. Cehennem oyunun ben de geçen sene izlemiştim. Gerçekten çok sarsıcı bir oyun. Bizi nasıl bir dünyanın beklediğini düşünmek bile istemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok ama çok etkilendim. Hatta "Keşke selam vermeselerdi de oyun gerçekliğini kaybetmeseydi." bile dedim. :)
      Geleceği bu açıdan düşünmek gerçekten korkutucu.

      Sil

Yaza yaza azalmaz ki sendeki özgür ruh!